Asparagus

Sayur asparagus berasal dari sejenis pokok berbunga yang dikenali sebagai Asparagus officinalis. Pokok ini berasala dari Eropah, utara Afrika dan barat Asia, namun kini banyak ditanam sebagai sayur. Sayur ini kaya dengan zat besi, kalsium, fosforus, natrium, kalium, vitamin A dan C dan niasin.

Kegunaan

Bagi mereka yang menghadapi masalah kulit yang berpunca daripada pengumpulan asid yang berlebihan dalam darah yang menyebabkan wujudnya masalah-masalah seperti jerawat atau kudis, asparagus merupakan jawapan yang tepat bagi mereka. Ini kerana kandungan alkali yang tinggi dalam jus asparagus boleh mengatasi masalah-masalah kulit.

Selain itu asparagus juga mengandungi eleman–eleman yang baik untuk kelenjar tiroid, pineal dan adrenal, jantung, hati, paru-paru, limpa, pankreas dan kulit.

1 comment:

  1. Assalamualaikum..Nurseri kami ada menjual pokok2 herba & ulaman...stok anak pokok rerama hijau & stevia pun ada..lokasi seksyen 8---sg ramal dlm,bangi,selangor..harga berpatutan dan perkhidmatan pos juga disediakan..hubungi D'Kaduk Herbs & Floral : 0123106846 -Faizal@ 0122440099 -Azizi

    ***kami juga ada 4 jenis pokok sambung nyawa:
    -hijau
    -batik
    -merah
    -hitam

    ReplyDelete